מספר שיא של מתגייסים: "להמשיך בעמידה על המשמר"

    אבי יעקב 5 Comment on מספר שיא של מתגייסים: "להמשיך בעמידה על המשמר"
    21:00
    04.05.24
    אפרים קמיסר No Comments on צפו: אפרים קמיסר מארח את 'מלך הווקאל' ארי גולדוואג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום חמישי פורסמו על ידי המדינה נתוני גיוס החרדים של שנת תשע"ה – 2015, במסגרת תשובת המדינה שהוגשה לבג"ץ. הנתונים מראים שגיוס החרדים לצה"ל עולה בשנתיים האחרונות בצורה משמעותית, כאשר בשנה האחרונה נרשם מספר חסר תקדים של 2,162 מתגייסים חרדים נוספים לצה"ל, עליה של כ-200 מנתון הגיוס של שנה שעברה, כאשר לפי הצפי צה"ל הולך לעמוד ביעד הגיוס של שנת תשע"ה, כמעט במלואו (וזאת כאשר נותרו עוד כחודש וחצי עד תום שנת 'הגיוס' ב7/15).

    ב'וועדה להצלת עולם התורה', הגוף המרכז את המאבק בגזירת הגיוס, בהכוונת מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבאך שליט"א, הגיבו לנתונים ואמרו: "הנתונים האלו חמורים מאוד. בשנתיים האחרונות הצליחו מגייסי החרדים מטעם משרד הבטחון וצה"ל, מכאלף חמש מאות בשנה לכאלפיים שלוש מאות בשנה, זו עליה משמעותית, כאשר לצערנו צה"ל צועד וממש את תכניתה ההרסנית של גזירת הגיוס, על מנת לחולל מהפך של שינוי חברתי בציבור החרדי, רחמנא ליצלן".

    אברהם מנקס, מראשי הוועדה להצלת עולם התורה, הוסיף כי "העקרון שמאחורי 'שיטת השלבים' של גזירת הגיוס אומר כך: אם צה"ל יצליח להעלות כל שנה את יעדי הגיוס מתוך הציבור החרדי ובני הישיבות, היחס לשירות בצה"ל ישתנה בתוך הישיבות פנימה, עד שיגיעו למצב שחלק גדול מהציבור החרדי יעזוב מאליו את הישיבות ועולם הישיבות ייהרס מבפנים, רחמנא ליצלן".

    "אסור לנו לחשוב האם עמידה ביעדים היא אינטרס של הציבור החרדי, כי אחרת כביכול תהיה חובת גיוס ו'סנקציות פליליות'. אנחנו צריכים להבין שההפך הגמור הוא הנכון, גיוס חובה שיוטל על כל עולם הישיבות הוא אמנם צעד חמור, אבל אין לו כל סיכוי להתממש בפועל, עולם הישיבות יתקומם נגדו בהמוניו. לעומת זאת עליה הדרגתית בגיוס החרדים בכל שנה ושנה, יכולה להוביל – אם לא נילחם כנגדה – לשינוי ערכין בציבור החרדי, שינוי שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לתקן אותו בחזרה".

    "עולם התורה ימשיך ויגביר את המאבק בגזירת הגיוס, שבמרכזו הסירוב העיקש להתייצב בלשכות הגיוס, והמאבק כנגד מעצר בני הישיבות בכלא הצבאי, וכפי שחזר על הדברים מרן ראש הישיבה הגאון רבי שמואל אויערבאך שליט"א, בדברים שנשא ביום רביעי האחרון, בכינוס שערך על ידי הוועדה לחיזוק והוקרה לבני ישיבות שאינם מתייצבים בלשכות הגיוס."

    "בין דבריו אמר ראש הישיבה: "הסכנה מרחפת עלינו מאד מאד בצורה לא רגילה, יש ניסיונות של כסף, ממון, … כדאי לוותר על כמה דברים בשביל להישאר עם הקדוש ברוך הוא שכל כך אוהב אותנו. הסכנה הנוראה, היא למסור את עצמנו להם, אנחנו צריכים להראות שאנחנו לא הולכים ולא רצים אליהם, אלא אנחנו רצים לתורה, לישיבה, לעמול בתורה… צריך להמשיך בעמידה על המשמר, לא להתייצב, לא לשתף שום פעולה, עצם ההתייצבות שם [בלשכת הגיוס], מביאים שם הרבה סכנות, ובעיקר לא לשתף פעולה! ועל ידי כך אנחנו מעמידים את מצבנו האמתי, מעמידים שאנחנו לא רוצים את זה, שום שייכות לזה, כל המסתעף מזה."

    "יצוין כי כפי שיודע כל מי שראה את ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה שהוקמה עכשיו, לא מדובר שם כלל על ביטול חוק גיוס בני הישיבות, וגם לא על שינוי מהותי באף אחד מסעיפיו המסוכנים, אלא אך ורק על נתינת סמכות מסוימת לשר הביטחון, בחלק ספציפי מסוים של החוק. בקיצור, לצערנו נפלה ממשלה, הוקמה ממשלה, אבל בתחום גזירת הגיוס אין כל בשורה, אך אנו מקווים ויודעים שעמידתו הנחושה של עולם התורה רק היא זו שתביא את ביטול הגזירה."



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      מרן ראש הישיבה רבינו הגראי"ל שטינמן שליט"א הוא הקובע היחידי!!!!!

    2. 4

      מסכנים ללא גזרת הגיוס אין להם זכות קיום אז משמרים אותה בכל הכח… נעבך

    3. 3

      מי אמרתם? הועד להצלת עולם התורה" מי אלו בכלל? שם כזה יומרני ובחיים לא שמעתי…חחח

    4. 2

      מדובר בקומץ אנשים אשר במהלך 20 שנה יצאו כנגד כל גדולי ישראל
      והנה הרשימה
      מרן הרב עובדיה
      מרן הרב וואזנר
      מרן הרב מיכל פינשטיין
      מרן הרב מיכל לפקובי'ץ
      מרן הרב בנימין זילבר
      מרן הרב דוד פוברסקי
      מרן הרב חיים גרינימן
      ולהבח"לח
      מרן הרב שטינמן
      מרן הרב חיים קניבסקי
      מרן הרב ניסים קרליץ
      מרן הרב דב לנדאו
      ועוד רבים רבים וכל זאת בכח עיתונם – לשעבר- יתד נאמן
      ברוך השם הקב"ה הוציא את העיתון מידם והעבירו לקבוצה המכבדת את גדולי ישראל כולם
      ברגע שניתן להם עיתון ביד ברור כשמש שהם ישובו לתקוף את גדולי ישראל
      כעת שאין להם כח הם ממשיכים להמריד ולהפיץ שקרים בכל העולם כנגד מרן הרב שטינמן והרב קניבסקי
      קל וחומר כשיהיה להם כח ביד שהם יעשו זאת
      אסור לתת להם שום דריסה במחנה היראים
      למען עתיד העם והיהדות החרדית

    5. 1

      דני מתגובה 3, אני מניח שגם לא שמעת על להגיע בין עשרה ראשונים לשחרית, נו… אז זה לא קיים ?

      הם עושים עבודת קודש !